Tuesday, April 14, 2009

မူပိုင္ပန္းခ်ီကား

Tuesday, April 14, 2009
မူပိုင္ပန္းခ်ီကား

သူသည္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကိုအလြန္နွစ္သက္သူျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကိုၾကည့္လွ်င္ ထိုပန္းခ်ီကား၏ထူးျခားခ်က္ကို အစဥ္ရွာေဖြတတ္သူျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီျပခန္းမ်ားကိုေရာက္တိုင္း “ဒီပန္းခ်ီကားကေတာ့ ဆြဲထားတာ ဘယ္လိုေသသပ္တာ၊ ဒီပန္းခ်ီကားကေတာ့ ျမင္လိုက္ရင္ တျခားဟာေတြနဲ႔မတူ ဘယ္လိုထူးျခားေနတာ၊ ဒီပန္းခ်ီကားကေတာ့ လက္ရာကသိသိသာသာ ဘယ္လိုေကာင္းေနတာ” စသည္ျဖင့္ က်မကိုေျပာျပေလ့ရွိသည္။ သူနွင့္မေတြ႔ခင္က သာယာမက္ေမာဖြယ္ေကာင္းေသာရွဳခင္းမ်ားကိုေရးဆြဲထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကုိသာ သတိထားမိတတ္ေသာက်မသည္္ သူနွင့္အတူ ပန္းခ်ီျပခန္းမ်ားကို တခုျပီးတခုေရာက္ျပီးေသာအခါ သူေျပာျပေသာ သူၾကည့္ေလ့ရွိေသာထူးျခားခ်က္မ်ားကို ခံစားတတ္လာျခင္းမွာ သူ၏ နည္းေပးလမ္းျပေကာင္းမြန္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္နိုင္သလို၊ က်မကပဲ တတ္လြယ္ ျမင္လြယ္ သိလြယ္သူျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္နိုင္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမွပန္းခ်ီဆရာတေယာက္ေရးဆြဲထားေသာ ကေလးမေလးတေယာက္၏ ပံုတူပန္းခ်ီကားကိုၾကည့္ျပီး “ၾကည့္ပါဦး။ မ်က္လံုးေတြကသိပ္အသက္၀င္တာပဲ။ ပန္းခ်ီကားနဲ႔ေတာင္မတူဘူး။” ဟု သေဘာက်နွစ္ျခိဳက္စြာ သူေျပာခဲ့တုန္းက သူ႔နွင့္အတူထိုပန္းခ်ီကားကိုလိုက္ၾကည့္ရင္း သူ႔မ်က္လံုးေတြအေၾကာင္း က်မေတြးခဲ့ဖူးသည္။

တကယ္ေတာ့ သူ႔ကိုေတြ႔ခါစက သူ႔မ်က္လံုးမ်ားထက္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္ျပီး ကတီပါဖိနပ္စီးထားေသာ သူ႔ေျခဖမိုးျဖဴျဖဴမ်ားကိုသာ က်မကသတိထားမိခဲ့သည္။ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ေသာ္လည္း သြယ္လ်ေပ်ာ့ေပ်ာင္းဖြယ္ရေသာ သူ႔လက္ေခ်ာင္းမ်ားနွင့္ေျခေခ်ာင္းမ်ားကို က်မကတအံ့တၾသ လူအလစ္မွာၾကည့္မိခဲ့သည္။ သူနွင့္ေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္ျဖစ္ခဲ့ေသာညစာစားပြဲတခုတြင္မွ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားကို လ်ပ္တျပက္ဖတ္ခြင့္ရလိုက္သည္။

ထိုညစာစားပြဲတြင္ဟိုတစဒီတစ တေယာက္တခြန္း ေျပာေနၾကေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား ျပည့္လွ်ံေနခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ ပန္းကံုးေလးမ်ားကိုင္ျပီး စားပြဲနားေရာက္လာေသာ ပန္းသည္ကေလးေလးတေယာက္ကို အားလံုး သတိမထားမိေပ။ က်မကထိုကေလးကိုသတိထားလိုက္မိခ်ိန္ သူက အဲဒီကေလးကိုသူ႔အနားေခၚအျပီးျဖစ္ေနသည္။ ထိုကေလးနဲ႔စကားေျပာျပီး ပန္း၀ယ္ေနေသာ သူ၏ နူးညံ့ျခင္းမ်ားျပည့္ေနေသာမ်က္လံုးမ်ားကို ျမင္လိုက္ရသည့္တခဏ က်မရင္ဘတ္တခုလံုးျဖတ္ခနဲတုန္ခါျပီး ေႏြးေထြးသြားသည္။ ေယာက္်ားတေယာက္၏မ်က္လံုးမ်ားသည္ ဤမွ်ထိနူးညံ့နိုင္ေၾကာင္း ဘယ္တုန္းကမွ က်မမေတြးမိခဲ့ေခ်။ ထိုညစာစားပြဲတြင္တဒဂၤေတြ႔လိုက္ရေသာ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားကို ပန္းခ်ီဆရာမဟုတ္ေသာက်မက နွလံုးသားထဲတြင္ မွတ္တမ္းတင္ဓါတ္ပံုအျဖစ္ ရိုက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

တခါကေတာ့ သူနွင့္က်မသြားျဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီျပခန္းတခုတြင္ျပသထားသည့္ ေခါင္းအခြံသာပါရွိျပီး ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ေအာ္ဟစ္ေနေသာမ်က္နွာမ်ားနွင့္ပန္းခ်ီကားကို သူကအလြန္နွစ္သက္ခဲ့သည္။ ထိုပန္းခ်ီဆရာ၏ ထူးျခားေသာလက္ရာနွင့္အေတြးကို သူကခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေနခိုက္ က်မကေတာ့ သူသာက်မအနားမရွိေသာတေန႔ေရာက္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ထိုသို႔ေအာ္ဟစ္ေနသူမ်ားထဲ က်မပါ၀င္သြားေလမလားဟု ျဖတ္ခနဲေတြးမိလိုက္သည္။ ထိုအေတြးမိ်ဳးကိုသူ႔ကိုေျပာျပတိုင္း “ကိုအနားမရွိလည္း မင္းေနနိုင္သြားမွာပါ။ မင္းက တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ထင္တာထက္ စိတ္ဓါတ္မာပါတယ္” ဟုသူက ျပန္ေျပာေလ့ရွိသည္။ သူမရွိခဲ့လွ်င္ က်မဘ၀သည္အဓိပၸါယ္မဲ့သြားနိုင္သည္ဆုိျခင္းကို သူက ဘယ္တုန္းကမွ လက္မခံခဲ့ေခ်။

သူနွင့္က်မနွစ္ေယာက္လံုးၾကိဳက္နွစ္သက္ျပီး မ၀ယ္ျဖစ္ေသာပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားထဲတြင္ ေဟာင္းႏြမ္းသြားေသာအိမ္မ်ားစီတန္းေနသည့္ လမ္းအိုေပၚတြင္ ဘီးတပ္လွည္းတစီးရွိသည္။ လွည္းအနီးတြင္ရွိေသာ သစ္ပင္အိုမွ သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ား ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လံုးရွိေနရာအႏွံ႔တြင္ ေၾကြက်ေနသည္။ အျဖဴအမည္းအေရာင္မ်ားကို အေလးေပးဆြဲထားေသာ ထုိပန္းခ်ီကားတြင္ သစ္ရြက္ေျခာက္တခ်ိဳ႕ကို ဆည္းဆာေရာင္သန္းထားသည္မွာ အျမင္တမိ်ဳးထူးေစသည္။ ေဟာင္းႏြမ္းျခင္းမ်ားျပည့္လွ်ံေနေသာထိုပန္းခ်ီကားတြင္ ဆည္းဆာေရာင္သန္းေနသည့္သစ္ရြက္ေျခာက္တခ်ိဳ႕သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္ကို ကိုယ္စားျပဳသည္ဟု က်မခံစားလိုက္ရသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားကိုၾကည့္ျပီး သူနွင့္က်မတို႔၏ ကိုယ္ခႏၶာမ်ား အိုမင္းရင့္ေရာသြားေသာအခါ က်မတို႔ၾကားမွအခ်စ္သည္ ထိုပန္းခ်ီကားထဲမွ သစ္ရြက္ေျခာက္တခ်ိဳ႕ကဲ့သို႔ ထာ၀စဥ္ေရာင္ျခည္သန္းေနမည္ဟု က်မကယံုၾကည္ခ်င္မိသည္။ ထုိယံုၾကည္ခ်က္ကိုအျမဲခံစားနိုင္ရန္ ထိုပန္းခ်ီကားကိုက်မက ၀ယ္ခ်င္မိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ “တျခားဒီ့ထက္ေကာင္းတာေတြ ရွိခ်င္ရွိဦးမွာပါ” ဟုသိပ္လက္ေတြ႔က်က်စဥ္းစားေလ့ရွိေသာ သူကေျပာေတာ့ သူၾကိဳက္နွစ္သက္တာမိ်ဳးျဖစ္ေစခ်င္ေသာက်မ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့မိသည္။

သူနွင့္က်မ ပထမဆံုးအတူ၀ယ္ျဖစ္ေသာပန္းခ်ီကားကို က်မကဦးစြာေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ လူေခါင္းဟုတ္သလိုလို မဟုတ္သလိုျဖစ္ေနေသာ ေခါင္းနွင့္ မိန္းမတေယာက္၏ကိုယ္လံုးတို႔ကို ထူးျခားျပီးသိပ္မရွဳပ္ေထြးေသာဆြဲခ်က္မ်ားနွင့္ ေပါင္းစပ္ပံုေဖာ္ထားသည္ကို အၾကိဳက္ေတြ႔သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ကင္းဗတ္စ္ေပၚတြင္ဆြဲထားျပီး နွစ္ပိုင္းဆက္ျပီးၾကည့္ရေသာထိုပန္းခ်ီကားကို ျမင္ျမင္ခ်င္းက်မကၾကိဳက္နွစ္သက္သြားျပီး သူ႔ကိုေခၚျပေတာ့ အၾကိဳက္ခ်င္းတူသြားၾကသည္။ သူကေတာ့ ထုိပန္းခ်ီကားကို က်မထက္စံုေစ့ေအာင္ေလ့လာျပီးမွ ၾကိဳက္နွစ္သက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူလည္းၾကိဳက္နွစ္သက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ထိုပန္းခ်ီကားကို က်မတို႔၀ယ္ျဖစ္သြားသည္။ ထုိပန္းခ်ီကားသည္ က်မတို႔နွစ္ဦးအတူ ပထမဆံုး၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ေသာပန္းခ်ီကားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ေနာင္ အဘယ္မွ်ေစ်းပိုၾကီးေသာ ပန္းခ်ီကားမိ်ဳးကို၀ယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုပန္းခ်ီကားကိုသာ တန္ဖိုးအရွိဆံုးပန္းခ်ီကားအျဖစ္ က်မစိတ္ထဲသတ္မွတ္မိသည္။

ပန္းခ်ီဆရာမ်ားေရးဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို သူနွင့္လိုက္ၾကည့္ျပီး နွစ္သက္တတ္လာေသာ ပန္းခ်ီဆရာမဟုတ္သည့္က်မနွလံုးသားထဲတြင္လည္း သ႔ူတြက္ရင္ခုန္သံမ်ားနွင့္ေရးျခစ္ထားေသာ မူပိုင္ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ရွိသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားတြင္ သူနွင့္ဆံုေတြ႔ခဲ့ေသာအခ်ိန္မ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ေသာအခ်ိန္မ်ား၊ သူ႔ေၾကာင့္ခံစားရေသာအခ်ိန္မ်ား၊ က်မဘ၀အတြက္ သူနွင့္ပတ္သက္ေသာပထဆံုးမ်ားကိုသာ ထည့္သြင္းေရးဆြဲမည္။ ထိုပန္းခ်ီကား၏ တခ်ိဳ႕အစိတ္အပိုင္းတုိ႔သည္ ေဆးေရာင္မ်ားနွင့္ျမဴးတူးေတာက္ပေနနိုင္သလို၊ တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ မႈန္ရီေ၀မႈိင္း ၀ိုးတ၀ါးျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ တခ်ိဳ႕အပိုင္းတို႔သည္ကား နံနက္ခင္း၏လန္းဆန္းမႈမ်ားနွင့္ ျပည့္နက္ေနေပလိမ့္မည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ထိုပန္းခ်ီကားတြင္ သူနွင့္က်မအေၾကာင္းမွလြဲ၍ တျခားအရာမပါရွိသလို၊ က်မဘ၀တြင္ က်မေရးဆြဲေသာ တခုတည္းေသာပန္းခ်ီကားသာျဖစ္မည္။ ထိုပန္းခ်ီကားကိုနားလည္နိုင္သူသည္လည္း သူတဦးတည္းသာျဖစ္ေပေတာ့မည္။

(13 April 2009)

0 comments:

Post a Comment