Thursday, April 16, 2009

ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္ကလမင္း

Thursday, April 16, 2009
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္ကလမင္း

အမွန္ဆိုဒီလိုညမိ်ဳးအျပင္မထြက္သင့္ဖူး။ ဒါေပမယ့္ ေရနည္းနည္းပဲက်န္ေတာ့တဲ့ေရအိုးစင္ကိုၾကည့္ျပီး တကုိယ္တည္းေနရတဲ့က်မ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ အျပင္ကိုထြက္လိုက္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႔အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ က်မခႏၶာကိုယ္ စိမ့္ခနဲျဖစ္သြားတယ္။ ၀တ္ထားတဲ့လက္ရွည္အက်ၤ ီနဲ႔ မလံုေလာက္တာသိေတာ့ အိမ္ထဲျပန္၀င္ျပီး အေႏြးထည္တထည္ကို ခပ္သြက္သြက္ေကာက္စြပ္လိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ေရပံုးကိုယူျပီး ေရတြင္းရွိရာကို ေျခလွမ္းလိုက္တယ္။

တကယ္ဆို ဒီျခံကိုေဆာက္ခဲ့တဲ့သူဟာ ေရတြင္းကို အိမ္နဲ႔အေ၀းၾကီးမွာမေဆာက္သင့္ဖူး။ သူတို႔ေတြအတြက္ေတာ့ ေျခလွမ္းနွစ္ဆယ္ေလာက္လွမ္းရတာ အပန္းၾကီးစရာမျဖစ္လို႔ပဲ ျဖစ္မယ္။ က်မစိတ္ထဲေတာ့ ခုလိုညမွာေရတြင္းကို အိမ္ေဘးကပ္ရက္မွာရွိေစခ်င္လိုက္တာ။ ေၾသာ္ တကယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုေဖးမမယ့္ ဘ၀လက္တြဲေဖာ္တေယာက္သာအနားရွိခဲ့ရင္ ဒီေရတြင္းဘယ္ေလာက္ေ၀းေ၀း ဘာမႈစရာလဲ။ ဟင့္အင္း ... မေတြးနဲ႔။ သူနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မေတြးနဲ႔။ မေတြးခ်င္တာမေတြးဖို႔ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနဘက္ကို စိတ္ေျပာင္းလိုက္တယ္။ လူဆိုတာ မေတြးပါနဲ႔ဆိုမွ စိတ္ကေရာက္ေရာက္သြားတယ္။ ဘယ္လိုစိတ္ကိုထိန္းရပ။ ၾကံရာမရေလွ်ာက္ေနတဲ့ေျခလွမ္းေတြကို ေရတြက္ၾကည့္တယ္။ တစ္လွမ္း ... နွစ္လွမ္း ... သံုးလမ္း ... ေလးလမ္း ..... ..... ..... ဆယ့္နွစ္လမ္း ။ ဟုတ္ျပီ ေရာက္ျပီ။

ေရတြင္းဆီေရာက္မွ အဲဒီညက လျပည့္ညဆိုတာ သတိထားလုိက္မိတယ္။ လေရာင္ကေရတြင္းေပၚက်ေနတာ က်မၾကည့္ဖူးတဲ့ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲမွာ စလိုက္မီးနဲ႔တေနရာကို ကြက္ထိုးထားသလိုပဲ။ ေရပံုးကိုေဘးမွာခ်ျပီး ေရတြင္းထဲကို ၾကိဳးတပ္ပံုးကိုခ်လိုက္တယ္။ ၾကိဳးတပ္ပံုးက ေရတြင္းရဲ႕နံရံကိုရိုက္မိေတာ့ အသံထြက္လာတာ ညဘက္မွာဟိန္းသြားတာပဲ။ က်မလန္႔သြားတယ္။ ၾကက္သီးေတြထလာသလို။ စိတ္ျငိမ္ေအာင္လမင္းကိုေမာ့ၾကည့္လိုက္တယ္။ ဒီလိုလျပည့္ညေတြ သူနဲ႔က်မဘ၀မွာဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိခဲ့ျပီးျပီလဲ။ တစ္နွစ္ ... နွစ္နွစ္ ... သံုးနွစ္ ... ေလးနွစ္။ သူနဲ႔ဆံုခဲ့တာလည္း ခုလိုလျပည့္ညေတြထဲက တညပဲ ... ။ မေတြးပါဖူးဆိုမွ အာရံုေတြမွာ ပံုရိပ္ေတြစလိုးမိုးရွင္းရုပ္ရွင္ကားလို တစခ်င္းထြက္လာတယ္။

“မိေ၀ေရ ... အရက္ပ်ံရယ္ ပတ္တီးရယ္ အျမန္ယူခဲ့ေဟ့။”

ပါးစပ္ကေအာ္ရင္း ကိုၾကီးကအိမ္ထဲကို၀င္လာတယ္။ သူ႔ထက္အရပ္အေတာ္ေလးပုတဲ့လူတေယာက္ကိုတြဲလာတယ္။ က်မလည္း ကိုၾကီးေျပာတဲ့ဟာေတြ အျမန္ေျပးယူျပီး သူတို႔နားေရာက္ေတာ့ ...

“ဟင္ ... ေသြးေတြ ေသြးေတြ...”

ေသြးျမင္ရင္မူးခ်င္တဲ့က်မ ေခါင္းထဲမိုက္ခနဲျဖစ္သြားတယ္။

“ကဲ .. ကဲ .. ငါ့ကိုျမန္ျမန္ေပး။”

ကိုၾကီးက က်မယူလာတာေတြအျမန္လွမ္းယူျပီး အဲဒီလူရဲ႔ေသြးေတြရဲေနတဲ့လက္ဖ၀ါးေပၚကို ေလာင္းခ်လုိက္တယ္။ က်မမ်က္နွာခ်က္ခ်င္းလႊဲလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ...

“ေအးကြာ မင္းဒဏ္ရာကနည္းနည္းနက္ေတာ့ စပ္ေတာ့စပ္မယ္။ အရမ္းမၾကီးလို႔ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ။”

လက္ကလည္း ေဆးထည့္ ပတ္တီးစီးနဲ႔ တရစပ္လုပ္ရင္း ကိုၾကီးက စကားေတြေျပာေနေပမယ့္ တျခားတေယာက္ဆီက ဘာသံမွထြက္မလာဖူး။ သူ႔မ်က္လံုးေတြက ေဒါသေရာင္ထြက္ေနသလိုပဲ။ အသားျဖဴတဲ့သူ႔မ်က္နွာမွာ ေသြးေရာင္လႊမ္းေနတယ္။

“စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္ပါ သူငယ္ခ်င္းရာ” ... သူ႔ပုခံုးကိုပုတ္ျပီး ကိုၾကီးကေျပာတယ္။ အဲဒီလူကေတာ့ ေက်ာက္ရုပ္ပံုစံက မေျပာင္းလဲေသး။ အဲဒီညက သူ က်မတို႔အိမ္မွာပဲ အိပ္ျဖစ္တယ္။ အျပင္က ကြပ္ပစ္မွာ လကိုေငးျပီးသူလွဲေနတာ က်မမအိပ္ခင္ ေတြ႔လိုက္တယ္။

“ေ၀့ကိုခ်စ္မိေနျပီ၊ ကို လက္ထပ္ပါရေစ။” လို႔သူစာေရးလာလိမ့္မယ္လို႔ က်မမထင္ခဲ့မိဖူး။ သူနဲ႔က်မက အသက္ ခုနွစ္နွစ္ကြာတယ္။ ကိုၾကီးသူငယ္ခ်င္းတေယာက္အေနနဲ႔ ေမးထူးေခၚေျပာပဲ လုပ္ဖူးတာ။ သူနို္င္ငံျခားကို ပညာေတာ္သင္ထြက္သြားေတာ့လည္း က်မတို႔ၾကား ေထြထူးတဲ့ႏႈတ္ဆက္ျခင္းဆိုတာမရွိခဲ့ပါဖူး။ ဒီေတာ့ သူ႔စာကိုကိုင္ရင္း က်မဘာကိုဆံုးျဖတ္ရမလဲ။ ေက်ာင္းက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဆရာညိဳမင္းရဲ႔ ခပ္ေခ်ာေခ်ာမ်က္နွာ မ်က္စိထဲေပၚလာတယ္။ “ဒါ ဆရာမပန္ဖို႔ပန္း” တဲ့။

“ေ၀ေ၀ရာ ... သူတို႔စိတ္တိုင္းၾကိဳက္လုပ္လိုက္ေတာ့ မင္းဘာျဖစ္သြားမွာလဲ။ သူတို႔က ငါ့ကိုငယ္ငယ္ေလးတည္းက ခုလိုျဖစ္ေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ေကြ်းေမြးထားတဲ့ေက်းဇူးေတြရွိတယ္ေလ။ မင္းဘက္ကသည္းခံလိုက္ေပါ့ကြာ။”

“ေ၀ေ၀ရာ ... ငါ့မွာတေန႔တေန႔ေဆးခန္းကိစၥနဲ႔ အလုပ္ကရွဳပ္။ ညၾကီးမင္းၾကီးမွ ေမာေမာနဲ႔ျပန္ေရာက္တုန္း ထမင္းဟင္းကို စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္စားပါရေစဦး။ သူတို႔ကို သည္းခံပါလို႔ ငါအတန္တန္ေျပာထားတာပဲ။”

“ဟာကြာ ... ကဲ စိတ္ညစ္ဦး စိတ္ညစ္ဦး” “ငါ့ပိုက္ဆံနဲ႔ငါ၀ယ္ထားတာေတြ ငါ့ဘာသာခြဲတာ ဘာျဖစ္လဲ။ ဘယ္ပတ္၀န္းက်င္မွလည္း ဂရုမစိုက္ဘူး။ မင္း ငါ့စိတ္ကိုသိတယ္မို႔လား”

“သမီးေရ .. သမီးေဒၚေလး ေ၀ေ၀့ကိုၾကည့္စမ္း ဘယ္ေလာက္အိမ္ေထာင္ကံေကာင္းလဲ။ ခုဆို အစစအရာရာ မေၾကာင့္မက်ေနရတာ။ သူ႔ေယာက္်ားကိုလည္း သည္းခံသင့္တာသည္းခံျပီး အိမ္ေထာင္ေရးသာယာေနတာ။ သမီးလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ အဲလိုအတုယူရမယ္။ ကိုယ့္ေယာက္်ားဆိုတာ ကိုယ္ကဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္မွ နွစ္ဦးနွစ္ဘက္ေျပလည္မွာ”

.....

.....

က်မဆံုးျဖတ္ခ်က္ကမွန္ခဲ့တယ္လို႔ ခုခ်ိန္ထိက်မယံုၾကည္တယ္။ မိန္းကေလးတေယာက္အတြက္ ေရျမင့္မွၾကာတင့္မယ္ ဆိုတဲ့ဆိုရိုးစကားအတိုင္း က်မဘ၀လည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရထဲမွာရွိတဲ့ အမႈိက္သရိုက္ေတြကလည္း ၾကာပန္းကိုရိုက္ခတ္နို္င္တဲ့အေၾကာင္းက အဲဒီဆိုရိုးမွာဆက္မေျပာထားဖူး။

ၾကိဳးတပ္ဗံုးကိုေရတြင္းထဲဆြဲလိုက္ရင္း က်မစိတ္ေတြကိုလည္း ပစၥဳပၸန္ဆီ ျပန္ဆြဲယူလိုက္တယ္။ မနက္ျဖန္ဆို သူနဲ႔ေတြ႔ရေတာ့မယ္။ တပတ္မွာ စေန တနဂၤေႏြ နွစ္ရက္တည္းေတြ႔ရဖုိ႔ကို တကယ္ဆိုစိတ္ထဲမွာအျမဲ ေမွ်ာ္လင့္ေနသင့္တယ္။ ခုေတာ့ က်မစိတ္ေတြဘာလို႔ေလးေနလဲ။

“က်ဳပ္ကေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္ ရြာျပန္မွာပဲေနာ္။ သမီးေလးကို ငယ္ငယ္ေလးတည္းက ထိန္းလာလို႔ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနလို႔သာ ေနရတာ။”

“မင္းကလည္းကြာ သူနဲ႔အလုိက္အထိုက္ေနလုိက္ေပါ့။ နုိ႔မဟုတ္ သမီးကို ဘယ္သူေစာင့္ေရွာက္မလဲ။ သမီးက သူ႔ကိုအသားက်ေနျပီ။ ေနာက္ကေလးထိန္းအသစ္ရွာရရင္ ကေလးေနသားမက်ရင္ ကေလးဒုကၡေရာက္မယ္။”

သမီး ... အင္း က်မသမီးေလး ... သမီးေလးကိုေတြ႔ခ်င္တယ္။

“မင္းလစာက နွစ္ပဲတျပားနဲ႔၊ ထြက္လိုက္ပါလို႔အတန္တန္ေျပာေနတာလည္း မရဘူး။”

“ဆရာမေလးရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းလည္းအဆင္ေျပေနတာဗ်ာ။ ေက်းဇူးပါပဲ။”

နားနွစ္ဘက္ကိုပိတ္လိုက္တယ္။ မ်က္စိေတြက ေရတြင္းထဲကျငိမ္သက္ေနတဲ့ေရျပင္ဆီ အၾကည့္ေရာက္သြားတယ္။ ၾကည့္စမ္း ... လမင္းက ေရတြင္းထဲေရာက္ေနတယ္။ အေမက က်မငယ္ငယ္တုန္းက ညညငိုတိုင္း ဆိုျပေလ့ရွိတယ္ ... လမင္းကိုေထြးပိုက္ ေခါင္းအံုးအိပ္ေတာ့ သမီးရယ္ အငိုတိတ္ပါကြယ္ တဲ့။ က်မငိုရတာပင္ပန္းလွျပီ။ လမင္းကိုရင္ခြင္ထဲထားျပီး အိပ္လိုက္ခ်င္တယ္။ လမင္းကိုထိခြင့္ရရင္ လမင္းရဲ႔နူးညံ့ျခင္းေအာက္ က်မရဲ႔အပူေတြေအးျငိမ္းသြားမယ္။ လမင္းဆီ က်မသြားရမယ္ ... ။ ေရတြင္းရဲ႔ေဘာင္ေပၚကို က်မတက္လိုက္တယ္။ လမင္းကို လက္နဲ႔လွမ္းဖမ္းၾကည့္တယ္။ လမင္းက က်မဖမ္းတာ မခံ။ လြတ္ထြက္သြားတယ္။ ဒီ့ထက္နီးေအာင္သြားမွပဲ ....

“ဒိန္း”

က်မပတ္၀န္းက်င္မွာ လက္ခနဲျဖစ္သြားတယ္။ လမင္းေနာက္ကို ေျပးလိုက္ေနတဲ့ က်မစိတ္က လန္႔နိုးသြားသလိုပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက လမင္းရဲ႔အေထြးအေပြ႔ဆိုတာ အေမ့ရင္ခြင္ထဲမ်က္နွာတိုးအိပ္ခဲ့ရတဲ့ညေတြပါလားဆိုတာ သြားသတိရလိုက္တယ္။

ေရတြင္းေဘာင္ေပၚက ေျဖးေျဖးခ်င္းဆင္းလိုက္တယ္။ က်မသိလိုက္တယ္ ... လမင္းဆိုတာဖမ္းလို႔ဘယ္ရမလဲ၊ မိုးေပၚမွာပဲရွိေနတာကိုး။ ဒီေတာ့
က်မအေမလိုပဲ က်မရင္ခြင္ဟာလည္း သမီးေလးအတြက္ အငိုတိတ္ဖို႔လိုအပ္ေသးတယ္။

(16 April 2009)

1 comments:

Unknown said...

ေမေမကုိ သတိရလုိက္တာ

Post a Comment